2009/08/11

Morgon rytm

God morgon!

Nu verkar det som att jag har kommit in i min morgonrytm igen. Under hela resans gång vaknade jag mellan 06.30-07.30 och kände mig pigg då, fastän jag egentligen inte var det. Det var egentligen bra eftersom då missade vi inte hela morgonen och förmiddagen genom att sova.

Just nu småtittar jag lite då och då på top model (vet redan vem som vinner) på teven, lyssnar på The Voice på internet och äter frukost. Han som medverkar på The Voice istället för Josefine la precis en kommentar om Måns Zelmerlöv (?) och hans skånska. Han sa "Måns har gjort mycket inom teve, vi kanske skulle anlita honom som stand-in någon gång här på the voice? Då måste han sluta att tala skånska och börja att tala stockholmska istället, det låter mycket bättre när han pratar stockholmska". Okej... ? Får inte Sverige lida tillräckligt av denna uppblåsta och snobbiga dialekt i radio och teve? Nej någon måtta får det faktiskt lov att vara...

Inga kommentarer: