2009/08/14

Min pappa är duktig

Puh! Nu är jag och pappa klara för dagen med att röja bland stuffet nere i källaren. Det låter kanske som om det är en lätt uppgift och ja, det är lätt för mig men lite svårare för pappa. Han har i alla fall varit jätte duktig nere i källaren och slängt både det ena och det andra. Lite smått stolt är jag allt. Han tycker om "bra att ha"saker och det i en stor mängd. Hans favorit saker som han samlar på är plast och glas burkar. Varför? Jo, det kan vara bra att ha...

Innan var jag också samlar tokig. Allt som hade med minnen att göra sparade jag. Det kunde vara stenar som jag hade plockat under någon semester, kläder som var för små eller som jag aldrig använde sparade jag endast pågrund av att kläderna var "minneskläder". Som tur är håller jag inte på så längre. Jag tycker fortfarande om allt som har med minnen att göra men har insett att minnen inte endast sitter i det matriella, det sitter i huvudet också. Det räcker att minnas utan att ha det matriella. Om jag ska nämna någonting som jag absolut inte kan slänga även om jag inte använder det idag så är det mina bokmärken och mina brev från kompisar som jag hade när jag var liten. ALDRIG att jag kommer att slänga mina bokmärken eller brev.

Snart ska jag sticka till Jojo. Först blir det lite lunch och sedan lite Jojo. Eller nja, hon har ju gått upp hela TVÅ kilo på något år så liten är hon inte längre... Eller vad säger du Jojo?

Inga kommentarer: