2009/08/26

Märkliga maskiner

Sådärja, nu är tvätten i tvättmaskinerna och det känns bra. Jag stannar alltid kvar i typ fem minuter och kollar på när tvätten blir blöt. Vet inte riktigt varför jag gör det men jag tycker att tvättmaskiner är rätt intressant. Även om jag inte är teknisk så tycker jag om att sitta och fundera över tekniska prylar såsom telfonen, teven, bilen osv. Hur allt fungerar och hur fantastiskt det egentligen är. Jag är van att slå ett nummer på telefonen så svarar en annan person i en annan telefon, inget konstigt med det. Egentligen är det himla intressant. Ibland kan jag tänka på det när jag pratar med Christine som bor i Töreboda nära Mariestad. Jag befinner mig i Helsingborg i skåne och hon i Töreboda, ändå kan jag prata med henne genom en manick fastän vi är så långt ifrån varandra. Hm nu blev jag filosofisk av mig.

Det är rätt amazing eller hur?

Inga kommentarer: