2009/08/27

Moraltanten

Då är jag mätt i magen ännu en dag, vissa har det bra.

Om en timme kommer pappa och hämtar mig eftersom vi ska till gymmet. Det känns bra bara det att säga "jag ska till gymmet", bara det får mig att må bra.

Robert ska snart iväg och repa men först ska han och bandet till "BaraRock" för att dricka en öl. Även om jag inte skulle till gymmet ikväll hade jag ändå inte följt med till BaraRock. Att dricka på en vardag, oavsett om det är EN öl eller EN cider, är någonting jag aldrig kommer att göra. Vad är det som är så bråttom med att dricka alkohol så att man inte kan vänta tills helgen? Är du törstig, drick saft! Jag anser att man måste ha gränser när det gäller alkohol. Det börjar med att man tar en öl under helgen, tar en öl på en vardag och slutar med att man sitter och dricker alkohol varje dag. Hur kan man då förhindra att man inte bli en dagsalkis? Jo, du tar aldrig den där ölen under vardagarna. Simple as that!

Moraltant som jag är!

Inga kommentarer: