2009/10/12

Hände i lördags då?

Nya möjligheter, nya problem? Jo jag tackar ja. Asade ut min stora korg full med smutstvätt + en stor papperskasse även den full med smutstvätt och kände mig riktigt taggad att få nytvättade och rena kläder. Vad möts jag av väl inne i tvättrummet? Jo, en lapp där det står "Denna tvättmaskin är ur funktion. Problemet försöker vi att lösa så fort som möjligt". GREAT! Precis vad jag behövde. Nu måste jag hålla tvätttiderna när maskinen är klar till punkt och pricka, annars hinner jag kanske inte att tvätta alla kläder. Förmodligen kommer jag inte att hinna hur jag än gör. Det finns bara en som jag anklagar just nu: Gud.

I lördags var jag som sagt på en mässa, en hälsomässa. Det fanns massörer, healare, medier, hälsokrämer, hypnosetörer, hälsosmycken, en och en annan idiot och många fler som ställde ut sig själv och sina saker. Det var tända levande ljus överallt och det doftade harmoni där inne. My place to be! I fredags skrev jag att jag kanske tänkte lägga ut några bilder idag från mässan osv. Nu går inte det. Som du vet är min Iphone på lagning och jag har en lånemobil från butiken undertiden. Kamera finns det på mobilen men ingen USB-sladd så sorry, det blir inga bilder än på ett tag. På mässan köpte jag däremot ett ljuskrus och tre stycken dofter som doftar jätte gott! Tar en bild på fort jag har fått tillbaka min Iphone. Himla nöjd över köpet faktiskt. Just nu doftar det en blandning av citron och vanilj här hemma. LOVELY!

På lördags kvällen var jag hemma hos Jojo en runda, hjälpte henne lite så smått med att bära ut sakerna som har livit förstörda av branden i hennes källare. Vi båda såg ut som några sotare efteråt. Vid 20-tiden gick jag hem till mina föräldrar och kollade på Körslaget. Inte det allra roligaste programmet men vad sjutton ska vi kolla på en lördagskväll? Det var fotboll på teven också så vi hann se slutet av matchen. Ingen som kommer ihåg den matchen va? Match, vaddå?Nej, tänkte väl det...

Inga kommentarer: