2009/10/16

SANNINGENS ÖGONBLICK

DETTA VISSTE DU INTE OM MIG, BEXXE
Jag umgicks endast med pojkar när jag var liten. Min första tjejkompis fick jag när jag var drygt 6 år gammal. Hon heter också Rebecka (fast stavas med ck istället för cc som jag), och vi blev kompisar eftersom hon var den enda som gick i samma 6-årsgrupp som jag. Det föll rätt naturligt att jag lekte med lego, klättrade i träd, lekte cowboy och hatade allt som hade med feminima saker att göra. Leka med dockor? Nej du. Det som var lite jobbigt när jag blev äldre var att mina killkompisar blev kära i mig. Blev väldigt förvirrad då kommer jag ihåg.
Mina tjejkompisar som jag fick efterhand försökte tappert att få mig tycka om att leka med dockhus. Det gick väl lite sisådär. Ville mest göra det deras bröder gjorde. Än idag förstår jag inte principen med ett dockhus. Det händer ingenting ju! Nej då föredrog jag att sitta i ett körsbärs/plommon träd och skjuta kärnor på de som gick förbi med en slangbella. Där snackar vi spänning, action, sura gubbar och gummor och en hel del springande...

Inga kommentarer: