2009/10/14

Vilken musik tycker du om?

Papa Joe med Sweet får mig alltid på ett bra humör! Det är fantastiskt vad musik kan påverka och göra avtryck i ens liv. Jag älskar rock. Det är svårt att säga vilket årtionde jag tycker att rocken var som bäst. Alltså jag lyssnar på allt från Elvis till In flames, Guns till Marlyn Manson som iofs är mer metal. Förresten vem sa att "gubbarock" är töntigt?

Är det någon musikstil som jag absolut inte tål är det isåfall hiphop, R&B och techno/rave. Blö, jag blir på dåligt humör om jag hör någon av dessa musikstilar. Däremot kan jag tycka att det är mysigt att lyssna på blues, jazz och symfonier. Det beror på vilket humör jag är på. Någonting som funkar att lyssna på i alla lägen är tjejbandet Vixen! Fasiken vad grymma de är alltså. Då ska jag inte ens tala om hur snygga de är heller.

Min absoluta favorit låt är nog... Poison med Alice Copper. Sexig låt. Nästan sexigare än Elvis. Eller nej, ingenting är sexigare än Elvis i sina unga dagar! Liksom, Brad Pitt? Vem då? Zack?! Highschool musical? VILKEN VAMPYR I VILKEN FILM?! HELL NO! Get some taste girl!

"Och jag, jag är en rockbrud, ääända ut i fingertopparna!"

Inga kommentarer: