2009/10/12

Vilken tur jag har då

Just när hade hämtat kläderna från torkrummet, stigit in i lägenheten, ställt mig vid köksfönstret och tänt en cigg början det att hagla och regna så in i bomben. Himlen öppnade sig och det riktit vräkte ner! Vilken tur jag har va?

Alla kläder hann bli tvättade och det var endast två-tre klädesplagg som fortfarande var lite blöta. Dagen har gått väldigt snabbt tycker jag. I morse hade jag lite funderingar på om jag kanske skulle storstäda lägenheten idag. Nu är det för sent men det kommer alltid en morgondag. Eller gör det de...?

Levande ljus är bland det mysigaste och finaste jag vet. Ett tänt ljus ger mig lugn och får mig att slappna av. Just nu har jag tänt ungefär 10 stycken ljus runt om i lägenheten och det doftar fortfarande vanilj och citron från innan. Det är väldigt lite som får mig totalt genom avslappnad men det är någonting speciellt med ett levande ljus. Speciellt om ljuset har vanilj doft eller någon annan mjuk och varm doft.

Vad blir du riktigt avslappnad av, eller kan du inte slappna av?
(färgen GRÖN sägs lugna sinne och kropp)

Inga kommentarer: