2009/10/12

Vad glad jag blir!

God morgon sunshine!

Ny vecka, nya möjligheter, nya problem. Life goes on, eller hur?
Först vill jag skriva att jag blev jätte glad för mina nya kommentarer som jag fick under helgen. Det är som sagt alltid kul med respons, positiv som negativ och det får mig att vilja fortsätta att berätta om mitt liv, mina tankar och mina åsikter. Fortsätt med det!

På vilket spännande sätt tänkte jag börja den här veckan med? TVÄTTA KLÄDER! Åh det riktigt spritter i kroppen av längtan efter att gå ut och in ur tvättrummet, hänga upp de våta kläderna i torkrummet för att sedan återvända och känna att kläderna fortfarande är fuktiga. Det finns verkligen inget roligare för en fattig hemmafru som jag.

Det har hänt mycket under helgen som både har varit tråkigt och roligt. Idol i fredag. Alltså jag älskar att kolla på Idol eftersom det ger mig en bitterljuv känsla. Vart ska jag börja?

Reza var helt fenomenal både med sång och framförandet! Det glittrade om henne och hon utstrålade självsäkerhet och jag såg att hon verkligen hade kul på scenen. Glänste som en stjärna helt enkelt! Sedan var det bara skit tycker jag. Erik gjorde mig besviken med en mesig låt och framförandet var lika mesigt det. Han körde säkert, tråkigt och på ett svärmorsdröms-aktigt sätt. Jag blev minst sagt besviken hemma i soffan. Karolina var bara pinsam rätt igenom. Varför göra någonting omöjligt? Varför försöka kopiera Lady Gaga som är dömt i förtid att misslyckas? Hon lät anfådd och osäker vilket är helt förståeligt eftersom alla Lady Gagas låtar är komplicerade och jäkligt egna. Pinsamt och krystat! Tove lät som en liten barnunge som vanligt. Spatserade runder där som en trotsig treåring och sången var inte mycket bättre. Juryn tjatar som vanligt om hur sockersöt hon är, ja klart som fan att hon är söt, hon är för sören bara barnet! Kom med något annat att påpeka juryn?! Camilla... Ja vad ska jag säga om hennes låt och framförande? Jag låg under en filt med pekfingrarna i öronen så jag vet faktiskt inte hur det var. Gissar på sunkigt? Eddie har jag inte bildat någon uppfattning om ännu. Tycker varken om honom eller ogillar honom. Han är helt enkelt.. vakuum. Calle imponerades jag av faktiskt! Jisses vilka stora steg han har tagit all redan. Låtvalet var inte helt kattpiss heller, godkänt helt enkelt. Göteborgaren (kommer inte ihåg vad han heter) är precis som Eddie, helt intetsägande och lämnar inga spår efter sig, varken positiva eller negativa. Marielle sög inte denna fredag heller, beror kanske på att hon är lesbisk..? Okej det var kasst sagt av mig. Jag hade velat se henne i en as pampig låt med mycket attityd. Hela flowerpower-röka på-grejen känns redan uttjatat. Sången var klockren som vanligt! Nu kommer vi till den allra sämsta rösten genom tidernas historia: Rami (?). Skitsamma vad han heter, inte viktigt, fy faaaaaaaaaan vad jag inte tål att höra honom "sjunga". Han låter som en ettårig supermariogubbe som har talfel och ett krampanfall på en och samma gång. Alltså... När jag hörde honom sjunga den låten i fredags, det första som jag gjorde som kom naturligt var att skratta, skratta och skratta ännu mer. Visst, han har en unik röst men den är fasen inte bra för det! Jag skrattar nu när jag tänker på det igen.. aah.. Nej, han, hans röst och hans "moves" är ett skämt!

Glömt någon?

Inga kommentarer: