2009/10/13

"Sven-Bertil!" "Nej Åke..."

Dammsuga, tvätta golven, diska, tvätta av köksskåpen och damma är någonting som jag INTE behöver göra imorgon. Varför? Jo för det har jag gjort idag. Nu luktar det gott i hela lägenheten (har även tänt ljus) och det ska bli kul att se Roberts reaktion när han kommer hem. Ikväll ska jag både sola och träna. LOVE IT!

Ett extra pluspoäng till mig som inte har rört godiset idag som blev över från igår då jag och Robert hade mys. Förresten filmen var riktigt rolig! Precis min humor. Barnslig humor. Fick skrattanfall flera gånger och speciellt då när han gjorde någon rolig min eller så. Jag älskar geniala miner och ansiksuttryck. En av de bästa ansiktsuttrycken genom tiderna har Rudolf i "Sunes sommar". Du vet när han ser allmänt suspekt ut och bara glor? Typ som då när han och Karin är inne i receptionen på campingen och Rudolf säger "Sven-Bertil" och han andra säger "Nej, Åke.." när de försöker komma på vem Rudolf liknar. Minen där på Rudolf är fan oslagbar! "Sunes sommar" är för övrigt den bästa svenska film genom tiderna. Inget snack om saken, så är det bara.

Vilken är din favorit film?

1 kommentar:

Morsan sa...

Håller helt och hållet med dig! Sunes sommar är No 1 (i varje fall när det gäller svenska komedier). Det är därför jag har svårt att ta Beck på allvar...ser hela tiden samma person framför mig, men då i Sunes sommar :))
Annars gillar jag bäst Wallander och Millenium-trilogin!!!! Blod och mord ska det vara tycker jag!!!!