2009/07/16

Uppdatering från stugan


Bigarrå plockning på hög nivå! Äntligen är dessa små söta saker färdiga att plockas och att krängas tills magen ömmar.
Jag har precis pratat med Jojo, det blir att vi bowlar imorgon klockan 17.00 och sedan åker hit till stugan för att käka något gott. Det kommer att bli skoj! Hade vi valt nattbowling hade det blivit för sent för att äta efteråt och att äta innan man ska bowla är ingen super bra idé.
Nu har jag och pappa hängt upp sovsäckarna och satt upp tältet för vädring. Senast tältet användes var när pappa för tio år sedan besteg Kebnekaise. Eller, han kom nästan ända upp, precis innan stukade han foten och kunde inte följa med de andra till toppen. Det är bagateller!
Om jag skulle gå in och se om det är något intressant på Tyra idag? De senaste gångerna har jag blivit riktigt besviken, inget smaskigt ämne som jag kan ha åsikter om, tråkigt. Bättre idag kanske?

Inga kommentarer: