2009/11/24

En månad kvar!

En månad kvar till julafton! I´m sooooo happy! Det är ju jag som är tomtemor herself, det har du väl förstått efter allt tjat om jul? Tänkte julbaka på söndag men hemma hos mina föräldrar. Vi har som sagt ett väldigt litet kök (läs:kokvrå) och jag har inte lust att bli frustrerad över att det inte finns någon plats. Tror du att mamma går med på att jag är hemma hos dem och julbakar? Förstör deras kastruller med seg kola? Det tror jag! Ska ringa mormor idag också och fråga hur hon och morfar har tänkt angående julafton. Vill verkligen fira jul hemma hos dem i Kungsbacka. Vi har alltid firat jul där tills för tre år sedan. Då var vi hemma hos min moster och det kändes as wierd. Året efter det var vi hemma hos mina föräldrar UTAN mormor och morfar. Det kändes ännu konstigare. Förra året var vi visserligen hemma hos mormor och morfar men bara halva julaftonen. Andra halvan spenderade jag och Robert i en bil påväg ner till skåne och hemma hos hans mamma.

Det är rätt körigt och förvirrat i mitt liv just nu och är det någonting som jag verkligen behöver är det att känna trygghet. Att göra någonting som man har gjort under 17 år är en trygghet i sig. Nu heltplötsligt är det inte så längre och jag känner mig väldigt förvirrad. Det är ingen jul utan mormor och morfar! Att jag sedan träffar dem på julen och en gång till under hela året är en annan anledning till varför jag vill fira jul hemma hos dem. Detta förstår inte min kära lilla familj och min kära lilla släkt. De förstår inte hur viktigt detta är för mig. Nehepp, nu ska jag ringa mormor!

Inga kommentarer: