2009/11/28

BLÖDAG!

Idag firar jag och Robert fyra år tillsammans. Detta skulle vara en romantisk och mysig dag. En fridfull och kärleksfull dag. Så är det inte. Robert är iväg och köper mat och jag sitter här och är förbannad och ledsen. Varför? Jo som du vet har jag den äckliga och hemska sjukdomen IBS. Du tror inte att den valde att slå till så in i bomben just idag! Kass är inte ett tillräckligt starkt ord för att beskriva min mage och hur jag känner mig just nu. Kan inte göra någonting, har varit sängliggandes hela dagen med våldsamma kramper som sträcker sig från underlivet och ända upp till magsäcken. Robert tar allting med en klackspark och bryr sig inte om att vi måste vara hemma hela dagen istället för att hitta på någonting utanför dessa väggar. Jag tror honom men jag kan ändå inte undvika att ha dåligt samvete för att denna dag är förstörd. Den är förstörd enligt mig men inte enligt Robert.

Okej så nu är det som det är. Går inte att ändra på eller förhindra. Det vi ska göra ikväll är att äta gott, kolla på film och mysa. Hemma. Suck. Hade velat göra något med Robert eftersom det oftast är så att vi är hemma. Icke sa Nicke. Det ville inte gudarna...

Inga kommentarer: