2009/11/23

Soppa

Mmm, det doftar så gott från min soppa a la Bexxe. I soppan har jag blandfärs, gullök, morötter, potatis, riven vitlök och färska champinjoner. Funderar på om jag ska ha i lite krossade tomater också vilket kommer att göra soppan ännu maffigare.

Satt och letade efter lite recept här innan på någon form att muffins. Jisses med en massa olika recept det finns! Min favorit är Leilas (Leilas jul, Leila bakar) recept som alltid är riktigt maffiga och goda. Hon använder riktigt smör och en massa socker, precis så som det ska vara. Jag menar om du nu ska äta en muffins gör det då ordentligt och inte någon "low calori" skit muffin. En RIKTIG muffin, annars kan man lika bra skita i det. Ska det vara så ska det vara ordentligt! Socker och smör! Inget trams med kalorier osv... Blö.

Åh nu är jag riktigt hungrig. Tur att det är om 45 minuter som jag ska äta nästa gång. Längre hade jag inte orkat vänta. Vitlöken luktar... ljuvligt.

Tjing!

Inga kommentarer: