2009/11/25

Våldtäksmän och mördare. Vad tror DU?

Om en timme kommer mamma och hämtar mig för ett besök på citadellkliniken i Landskrona. Jag ska även dit den 9 december för en läppförstoring med fillern Juvederm. Skulle aldrig kunna tänka mig att göra en läppförstoring genom en operation men eftersom medlet som de sprutar in försvinner efter någon månad är det bara kul och jag ser inget fel i det. Ser fram emot den dagen som jag kommer att få lite fylligare läppar (som inte varar för evigt)!

Snackade med Jojo innan om mördare och våldtäksmän. Det är ett mycket intressant ämne rent allmänt och det jag funderar mest över är VARFÖR en del människor mördar och våldtar medans en del inte gör det? Vad är det som saknas eller finns hos den personen som våldtar? Är vi alla mördare i grunden men det är bara någon procent somverkligen utför ett mord? Saknar den personen någon form av blockering som vi andra människor som inte mördar har? Vad är det som en våldtäksman vill få ut av en våldtäkt? Adrealinet, kicken, spänningen, makten eller dominansen?

Alla vet att det är fel att våldta och mörda. ALLA vet det. Så det går inte att skylla på att "oj då, jag visste inte att jag inte får hoppa på en kvinna och våldta henne". Det håller inte liksom. Dålig uppväxt? Ja det är mycket möjligt men det finns otroligt många som har haft en dålig uppväxt, men inte våldtar eller mördar dem för det. Så vad är det som gör att en del människor begår hemska brott medans andra inte gör det? Intressant. MYCKET intressant.

Vad tror du? Ingen tanke eller åsikt är fel. Det är ju vad DU tycker.

Inga kommentarer: