2009/06/15

Dagbok

Pust och stön. Hela lägenheten skiner lika klart som ett par nyblekta tänder. Nu sitter jag här, svettig och utmattad, precis som efter ett besök hos psykologen. Att städa är som sagt terapi.

Jag har förresten kommit på en hobby! Att skriva, en skit bra hobby som jag ÄLSKAR att göra. Från det att jag var åtta år tills jag var ungefär 14-15 år skrev jag varje dag i en dagbok. Ibland blev det endast några meningar och ibland flera sidor. Dagboken ligger i en låda väl undangömd i mammas och pappas källare. Fy sören så sugen jag är på att läsa vad jag tyckte och tänkte då, om killproblem och om andra intressanta ämnen.

Det finns ett problem, ett stort problem. Källaren är FULLSMOCKAD med lådor, påsar, möbler, verktyg och diverse andra ting. Det är ett rent helvete att få ut julpyntet varje år och då vet jag till och med vart pyntet finns. Hur sjutton ska jag hitta min dagbok bland allt bråte? Kanske skulle ta en dag och storstäda nere i källaren också? En dag räcker nog inte förresten, får satsa på två-tre dagar istället...

1 kommentar:

LA GATA DEL BARRIO FINO sa...

Oh no det hade jag oxå velat läsa, vad skrev du om mig liksom? Eller fanns jag ens med i bilden liksom? Iaf JAAAA FÖR FAN ATT JAG FÖLJER BLOGGEN, BIGGEST FAN #1