2009/06/18

God morgon!

God morgon!

Hoppas att du har sovit gott inatt. Det har regnat och blåst rätt kraftigt under nattens gång och kollar man ut nu genom fönstret är det grått och ruggigt väder.

Idag blir det till att storhandla på Maxi, vi har trots allt 70 kronor i bonus. Jäkligt vuxet det där med ICA-kort och att storhandla. Du ska se mig och Robert på Maxi, det är en upplevelse. Robert går hängandes på kundvagnen och jag spatserar framför som värsta diktatorn med penna och inköpslistan i högsta hugg. I den stora gången går han sakta framåt med kundvagnen medans jag domderar runder i alla sidogångar och rycker åt mig det vi ska köpa.

Vår inköpslista brukar ungefär se ut så här: "tandkräm, apelsiner, tomater, kycklingfileér, laktos mjölk, vanlig mjölk, ägg, bröd, toalettpapper... chips och läsk". Att chips och läsk alltid står längst bak är för att Robert lägger till det på listan. Det är jag som bestämmer vad som ska köpas först och främst och sedan får han lägga till det som han vill ha. Du kan nog förstå hur listan annars hade sett ut... Jag skriver upp varorna som de står i affären från ingång till utgång, så att jag (och Robert) kan gå rundan utan att behöva springa tillbaka och hämta något jag glömde. På det sättet glömmer jag aldrig. Ordning och reda!

Inga kommentarer: