2009/06/20

Jag klarade det

Så här fin var midsommarstången


Fikat var gott, förutom kaffet, det fick pappa ta. SÅ vuxen är jag inte


Strax innan vi åkte iväg efter 3 timmars väntan




God middag!


Igår var det en lyckad dag och kväll. Självklart var det de klassiska midsommar vädret med åska, hela Ingelsträde släcktes ner. Som tur är hade min moster hunnit laga färdigt all mat, det var bara grädden som inte hann vispas så värst mycket så det blev en rinnig jordgubbstårta. Det var gott ändå!

Ve och fasa, jag och mina föräldrar anlände till festen för sent så jag missade dansen!! Jäkla skit alltså. Jag som ville få mig ett gott skratt. Nåja, sedan var det lotterier och jag köpte mig sex stycken, vann inte ett skit. Min kusin vann två gånger. Tröstade mig med lite god fika.

Efter två foton dog kameran, håller på just nu att återuppliva den igen i laddaren.

Mat och dricka fanns det till en bedrövelse. Det var verkligen julbords känsla över det. Moster och hennes man hade lagat prinskorv, köttbullar, kokt ägg, gubbaröra, janssons, revbensspjäll, typ tio sorters sill, nypotatis, creme fraiche och en massa annat gott. Jag testade även att dricka rom och cola igår, det var riktigt gott! Trodde inte att det skulle vara något som tilltalade mig men där hade jag fel. De andra snapsade såklart men jag hoppade över den biten, snaps är ju som sagt så jäkla äckligt.

Ungefär vid midnatt stack vi hem igen och Robert hämtade upp mig hos mina föräldrar vid 01.00 tiden. Han berättade att han inte var nöjd med framträdandet under kvällen, det var något strul med ljudteknikern som tydligen bara stack. Konstigt...


Hur var er dag/kväll?

Inga kommentarer: