2009/06/17

Snart fredag

Just nu håller jag på att laga mat. Ugnstekt kyckling, ris och sås blir det serverat denna soliga dag. MUMS! Måste säga att jag var rätt trött på det dåliga vädret ett tag, men efter regn kommer solsken som man säger.

På fredag är det som sagt midsommar. Ingelsträdes bya fest är ett utmärkt tillfälle för mig att tänja på mina gränser. För två år sedan hade det varit omöjligt att gå på en stor tillställning, men övning ger färdighet. Det jag tänker på och som lugnar mig är att om det blir för mycket och jag inte klarar av allt folk och tjo och tjim, så kan jag alltid gå tillbaka till mosters hus och hämta andan för att sedan ge mig ut igen. Det värsta jag kan göra är att inte våga överhuvudtaget. Så är det med allt, då hamnar man i en bubbla som är fruktansvärt svårt och kämpigt rent fysiskt och pykiskt att ta sig ur. Bubblan måste spricka och det gör den genom att man vågar och visar sig själv att det inte är så farligt att göra det man nu är rädd för. Trillar man av från hästen måste man hoppa upp igen, så fort som möjligt. Ju snabbare man gör det desto bättre.

Det är precis det jag ska göra på fredag, att VÅGA!

Inga kommentarer: