2009/06/19

Glad midsommar!!



Nu är dagen här som jag har väntat på!


Klockan 15.00 bär det av till Ingelsträde och dess festerier. Majstången ska resas, folket ska dansa (som sagt, jag dansar inte), drickan ska drickas, maten ska ätas och skratt kommer att förgylla hela byn. Min moster är så himla snäll mot mig (oss?) som inte tycker om sill, så hon har köpt grillad revben också. Det är rätt konstigt, jag älskar fisk och skaldjur men sill har aldrig tilltalat mig. Varje midsommar smakar jag i alla fall en liten bit av senapssillen, en väldigt liten en.


Du håller väl tummarna för mig idag så att jag klarar av den stora folksamlingen? Är nästan helt säker på att det kommer att gå bra. Annars är det bara att gå tillaka till mosters hus. Byn är inte direkt stor. För att förbereda mig själv brukar jag tala positivt med människorna runt omkring mig och till mig själv framför spegeln. Det låter as töntigt, men funkar det så ger jag fullständigt blanka fan om det är töntigt eller inte. Sedan när jag känner mig tillräckligt positiv så går det bra en stund, sedan början man vackla och då är det bara att börja intala sig själv med positiva ord.


Jag önskar dig en trevlig midsommar, drick och ät nu inte för mycket. Just kidding..

Tar med mig kameran under dagen såklart!!


Inga kommentarer: