2009/06/15

Försenad frukost


Oj oj oj. Sitter och äter frukost nu, en väldigt försenad frukost. Runt klockan 09.00 vaknade jag och ryckte genast åt mig boken som jag läser, "skadad". Nu är den iallafall färdig läst och jag rekomenderar den varmt till dig som tycker om hemska verklighetsbaserade böcker. Jag fick verkligen rysningar och en klump i halsen då och då under läsandets gång.


Igår var jag och Robert som sagt upp hos hans mamma och hennes man. Det är alltid så avkopplande och stressfritt att vara där. Jag förstår mig inte på de människor som inte uppskattar naturen. Hur kan man inte uppskatta dess lugn, tillgivenhet och skönhet? Det är så de bor. Mitt ute i skogen som två kvarlämnade hippies. De enda problemen som dem har är jobbrelaterade och om proppen kommer att gå eller ej då det är oväder ute. Jag avundas deras kärleksfulla och ödmjuka relation gentemot varandra. Deras sätt att tänka och fungera lyder efter mottot "lev i nuet, man kanske inte får vara kvar imorgon". Detta får mig att skämmas lite över hur jag fungerar med mitt "planera en vecka innan". Det skulle inte skada om jag släppte kontrollen en aning. Det är Roberts mamma och hennes man ett bra exempel på.

Inga kommentarer: