2009/07/19

Älskar söndagar

Idag har det varit en riktig söndag, du vet då man gör söndags utflykter. Först åkte jag och mamma till flowerteam i hopp om att hitta snygga växter till stugan, vi lämnade flowerteam med ett krukfat. Bättre det än ingenting! Sedan åkte vi till väla skog, det är där jag fotade de fina bilderna i mina två förra inlägg (tack syren för kommentaren, kul att höra). Vi brukar sticka dit, jag och mamma, och promenixa med Daizy. Fyra kilometer är rundan och det är alldeles lagom.

Väl hemma igen åkte vi till pizzerian på ringstorp, "bästa pizzeria i stada". Fy fasen vad god vitlökssås dem gör där, den slår allt. Så vi beställde en pizza och delade på den. Alldeles lagom med en halv pizza då jag ändå inte äter upp en hel. Förresten varför är det så med en del mat att även om man är proppmätt och känner att magsäcken håller på att spricka, så trycker man ändå i sig ännu mer? VARENDA gång jag äter pizza blir det så men inte om jag äter t.ex köttbullar och potatismos för då stoppar jag när jag är mätt. Konstigt att pizza är så gott som det är. Jag menar bröd, ost, tomatsås och diverse knepiga tillbehör som inte ens går ihop, hur kommer det sig att det är så himla gott och populärt?

Mätta och belåtna stack vi iväg till stugan och här sitter jag nu. Gräset är klippt och fåglarna kvittrar. Påminn mig igen varför jag bor inuti stan..?

Ja juste! Det finns en film från igår som jag inte har tittat på ännu. Nu är det film time!

Inga kommentarer: