2009/07/22

Pappa tycker att det städas för mycket

Jaha ja, nu har jag allt fått höra.

Pappa har under dagen varit mycket tålmodig och hållt sig undan när jag har städat och haft mig. Jag har farit runder med dammtrasan, dammsugaren och diverse olika sprayer som alla doftar olika för att desperat försöka ta bort alla fläckar och dammtussar. Tålamod har pappa haft tills jag började att dammsuga längs listerna i huset, då fick han nog.

Pappa: Nu får du ge dig. Du städar alldeles för mycket. Det är för mycket städande i världen, alla hade mått bättre av att ha lite mer skit i sina hem. Förr höll man inte på så som du gör och det var ingen som klagade då.
Jag: Ja det är möjligt, sedan dog fler människor av diverse sjukdomar också just för att det var så smutsigt som det var.
Pappa: Äh, skitsnack. Det var bättre förr för då var inte alla så petiga om det var lite dammigt eller inte. När jag var liten..
Jag: ... (låtsas som om jag lyssnar samtidigt som jag dammsugar listerna)

Inte nog med det. Efter att ha skurat badkaret, handsfatet och toaletten gick jag på kaklet på väggarna. Då kom pappa in på toaletten, suckade och gick ut därifrån.

Att städa är kul om jag tar det i min egen takt. Lite rocknroll pumpandes ut ur högtalarna är aldrig fel det heller. Det var kanske därför pappa inte klagade så värst...?

Inga kommentarer: