2009/07/22

Festival vaddå?

Det är tydligen Helsingborgsfestivalen imorgon tills på lördag. Det är rätt märkligt, jag har alltid haft koll på när festivalen är varje år och varit där från början till slut. Nu hade jag inte ens en tanke på att det ens är helsingborgsfestival varje år. Inte något minne av att festivalen är just denna helg. Det tråkigaste är att jag verkligen inte bryr mig heller. Jag känner inte ens för att sticka ner i stan och ta en langos liksom! Vilket har varit ett måste varje år. Älgkebab? Jag kan inte bry mig mindre...

Nu är frågan om jag tänker så för att jag är på ett deppigt humör och måste helt enkelt ta mig i kragen, eller har jag helt enkelt vuxit ifrån allt som har med festivaler att göra? Känns det inte spännande mer? Jag vet inte. Om jag sticker ner i stan på fredag och verkligen gör ett försök till att ha roligt så lär jag märka om det bara är av deppighet som jag inte vill gå ner, eller om det beror på att jag tycker att det är tråkigt.

Att vara på en festival är heller inte drömplatsen för mig. Förrförra året var jag inte där överhuvudtaget och förra året var jag endast där en timme på kvällen. Det blev helt enkelt för jobbigt med alla människor och alla intryck som jag snappade upp. I år är ett nytt år med nya möjligheter. Jag kanske inte känner för att gå ner för att det är tråkigt, men det skulle vara en bra erfarenhet då jag har upplevt mycket negativt med allt som har med min ångest och mina panikångestattacker att gör. Om jag tillför mer positivt till det negativa kommer det negativa till slut att försvinna helt och hållet.

Det ser ut som om jag helt enkelt får ta mig i kragen vilket fall som helst

1 kommentar:

Evelina sa...

Jotex är katalog med inredning typ gardiner,bäddkläder osv. :) jag tycker det hade varit AP kul om vi skulle träffas på festivalen. men jag håller med dig det lockar inte lika mycket som det gjorde förr. Kram