2009/07/24

Jag vet bäst

Vilken tur att jag inte gick ner till stan även om det var fint väder just då. Det har varit ett jäkla skit väder hela kvällen och jag är alldeles UTMATTAD. Nu sitter jag hemma vid vardagsrumsbordet med teven på och med alla ljus tända. Varför? Det känns bara bäst så.

Robert är ungefär tio minuter härifrån. Så här lät vår konversation tidigare ikväll:

Jag: Ska vi bestämma en tid då vi båda ska vara hemma?
Robert: Ja, halv tolv
Jag: Nej jag tänkte mig snarare klockan elva
Robert: Då bestämmer vi det, halv tolv får det bli
Jag: Robert...
Robert: Ja vad är det mammabexxe?
Jag: Vaddå mamma? Vi träffas hemma klockan elva och därmed basta.
Robert: Nej jag kommer att vara hemma halv tolv, tro mig.
Jag: Vi får väl se...

Vem hade rätt... ?
God natt önskar jag dig, det ska jag ha, en väldigt god natt.

1 kommentar:

Evelina sa...

när jag kom in (vid 22 tiden) var det bra väder igen och höll sig så :) wii