2009/07/24

Tvätt-hysteri!

Vilken tvätt-hysteri!

Först började pappa med att tvätta mina föräldrars tvätt klockan 08.00. Deras tvätt var upphängd i torkrummet klockan 09.00 och då började jag att tvätta mina och Roberts kläder.

Efter en timme då min tvätt var klar insåg vi att kläderna aldrig kommer att få plats i torkrummet. Som är var det ledigt i det andra torkrummet så där tjoffsade jag in alla mina kläder. Nu en timme innan torktiden tar slut och nästa ska börja att tvätta går jag och pappa ner ner för att vända på min tvätt. Med lite smått panik inser vi att all min tvätt inte ens är halvtorrt, allting är fortfarande blött.

Så det vi fick göra var att ta ner alla mina föräldrars tvätt och hänga in i torkrummet där mina kläder hängde, sedan föra över alla mina kläder till torkrummet där mina föräldrars tvätt hängde. Byta torkrum helt enkelt. Anledning? Torkrummet som jag hängde in min tvätt i är KAPUTT! Just nu håller jag tummarna för att det kommer att torka någerlunda under denna sista timme.

Lite komplicerat skrivet av mig men hoppas att du kan förstå kaoset ändå.

Ska jag skratta eller gråta? Skratta väljer jag...

Inga kommentarer: