2009/07/19

Godermorgon


God morgon!

Efter allt slit och släp igår bestämde jag och mamma oss för att hyra filmer. Det blev "Benjamin Buttons otroliga liv", "Allt flyter" och "Den andra systern Boleyn".

Vi började med att kolla på Benjamin, en bra film med en bra historia. Tyvärr förstår jag inte hysterin kring Brad Pitt då han varken är snygg eller speciellt bra skådespelare. Filmen fick mig att börja tänka på Forrest Gump bara det att Forrest Gump är en film av ren perfektion. De sista tio minuterna av filmen var lite väl löjliga tyckte jag. För övrigt var det en bra film med en annorlunda historia. Om jag ska påpeka någonting mer skulle det vara att jag hade velat bli mer berörd, bli mer känslosam som det ska vara i en drama film. 3/5 stjärnor får den av mig

Allt flyter var seg i början, tog sig rejält i mitten och slutade kanon. Den var allt jag hade förväntat mig av en svensk komedi. Lättsam, humoristisk, enkel och medryckande. Egentligen, vad kan man förvänta sig av en svensk film? Jag sänker alltid ribban då till skillnad från om det är en amerikansk film, då förväntar jag mig riktig humor. På något sätt tyckte jag inte att utseendet och skådespeleriet passade huvudpersonen så bra. Det hade varit roligare med en lite äldre, lönnfet man som talar norrlänska. DÅ hade filmen varit perfekt. 4/5 stjärnor får den av mig.

Boleyn har vi inte sett ännu. Mamma har läst succéboken och säger att den var skit bra, vi får se om filmen är lika bra då. Återkommer om det!
Om du har sett någon av dessa filmer, vad tyckte du om den/dem?

Inga kommentarer: