2009/07/24

Inget party här inte

Vet du vad? Det är exakt fem månader kvar tills det är JULAFTON. Min favoritdag på hela året. Hoppas att det blir riktigt kallt med mycket snö i år.

Så håller festivalen på för fulla muggan nere i city. Det har regnat till och från hela dagen här i Helsingborg och då menar jag värsta monsunregnet ena stunden som övergår till strålande solsken med blå himmel. Festival väder? Nej inte direkt. Så som det ser ut nu sticker jag ner en sväng imorgon istället. Bullet spelar ioförsig endast ikväll. Jobbigt! Om jag nu inte skulle gå ner och se dem idag kan jag alltid trösta mig med att jag har varit backstage och sjungt Meduza låtar med sångaren och hållt basistens bas medans han skulle fixa imagen inför spelningen. Den du! Lite tufft är det med tanke på att de var förband några månader senare till AC/DC.

Jaha vad ska jag då hitta om när jag nu inte ska ner till city? Det är inte lönt att jag åker och hälsar på någon då alla är där nere.

Imorgon! då SKA jag dit. Vare sig det regnar eller om jag känner världens panik inför människoantalet som är där nere. Jag kollade på internet och det är drygt 160 000 människor som besöker HBGF varje år. Lagom...

Inga kommentarer: