2009/07/24

Vart är min skönhetssömn?

God morgon!

Sovit gott? Det har inte jag. Just lagom klockan 22.00 då jag tänkte somna började hunden längst upp i lägenheten att yla. Jag låg och vred mig och blev allt mer irriterad då den kunde sluta för två minuter för att sedan börja yla igen. Det är väl typiskt svenskt det där med att störa sig men hålla det för sig själv, eller dela irritationen med grannarna runt omkring sig, men aldrig direkt till den/det man stör sig på. Så det var precis det jag gjorde, låg och irriterade mig på hundens ylande istället för att gå upp och ringa på grannen som ylandet kom ifrån.

Jag lyckades att somna kring midnatt, om jag somnade av utmattning eller av att hunden slutade att yla har jag ingen aning om. Sömnen varade inte länge i alla fall. Klockan 02.00 vaknar jag av att jag behöver gå på toa. När jag sitter där inser jag att det dunkar i mitt huvud, du vet sådant techno dunk. Efter att ha gått och lagt mig igen försvinner inte dunkandet ifrån mitt huvud, då inser jag att det inte kommer ifrån mitt huvud, det kommer ifrån samma jäkla lägenhet som jag hade hört hundens ylande. DET VAR JU SJÄLVE #¤?0=@!!! Inte ens när grannen väljer att börja lyssna på den efterblivna musiken som kallas för techno går jag upp och säger till. Hur feg får jag vara? Jag lyckades hur som helst somna om vid 03.00 för att sedan vakna av väckarklockan klockan 07.20...

Annars mår jag bra

Inga kommentarer: