2009/06/25

Håll era tuttar för er själva

"Bengt Forsberg förstår att det blivit en fråga för jämställdhetsdebatten.
– Vi definierar inte vad badkläder är för män och plötsligt skulle vi göra det för kvinnor. Män kan också ha stora bröst som liknar kvinnobröst.
Frågan lyfttes eftersom badpersonalen ville ha tolkat hur de skulle agera när kvinnor kom in barbystade.
De nya ordningsreglera gäller de kommunala inomhusbaden Lindängen, Oxievångsbadet och Aq-va-kul." (aftonbladet)


AQ-VA-KUL?! När jag äntligen har blivit frisk och kan åka till detta badhus så ska jag behöva se tuttar vart jag än vänder mig. Tuttar, stora som små, fasta som hängiga, släta som rynkiga, unga som gamla. Inte nog med det, jag ska behöva se en massa pubertetspojkar med könsorganet i vädret! Åååh, nu är allt förstört.

Okej, då kan vi bestämma att det är tillåtet att gå topless på shoppingcenter. Ja, det ska jag göra nästa gång. Jag tänker inte bry mig om någon klagar för vaddå, män gör ju det och de kan också ha "kvinnobröst". Nog den dummaste kommentaren jag har hört...

Inga kommentarer: