2009/06/26

MICHAEL JACKSON ÄR DÖD

Då är det bekräftat, the king of pop, Michael Jackson är död. 50 år blev han. Jag tycker inte om när människor dör men alla ska vi göra det. Det är inte mer eller mindre tragiskt om det är en hemlös alkolist eller en jätte stor kändis. Fy sören vad hans familj och vänner mår dåligt och är ledsna nu. Om jag ska vara helt ärlig så förvånar det inte mig att han endast fyllde 50 år, snacka om att killen hade ett rörigt liv från början till slutet. Att hjärtat stannade på honom nu och inte tidigare är det som chockar mig.
Den absolut bästa låten som Michael framförde enligt mig är låten "Bad". Jag har aldrig direkt varit ett fan av Michael och det tänker jag inte påstå heller nu när han tyvärr har avlidit, men jisses vilka bra låtar han har skrivit och framfört under sin livstid. Elvis is the king of rock and Michael is the king of pop. Så är det bara. Två stora stjärnor som har avlidit men som kommer att fortsätta spelas runt om i världen i många mer årtionden.
Vad tycker du om Michaels musik och texter?
Michael, rest in peace!

Inga kommentarer: