2009/06/22

När ingen annan ser

Igår köpte jag en ny bok! Boken heter "när ingen annan ser" och är en sann berättelse av Duncan Fairhurst. Duncan berättar om sitt liv från det att han var fyra år till han fyllde fjorton år. Han växte upp med sin manipulativa pappa som utsatte honom för diverse fruktansvärda händelser, såsom sexuellt utnyttjande och sjuka ritualer. I tio år levde Duncan i helveteshuset som sedan ledde honom till kriminalitet och missbruk. En dag i sitt vuxna liv fick han nog. Berättelsen handlar om hur han tog tillbaka makten över sitt liv.

Visst verkar den intressant? På framsidan av boken står det ett citat av Duncan som lyder "Min far har stulit första halvan av mitt liv. Den andra halvan tillhör mig".

Jag tycker om att läsa om människors kamp, vad det än handlar om, för att få ett bättre liv. Mörkret som blev till ljus, gråten som blev till skratt. Det får mig att vilja kämpa ännu mer med mina problem. Jag tänker att om dem klarar det så klarar jag också det. Även om våra problem inte liknar varandras för fem öre. Det är själva slutet, att lyckas, som sammanbinder oss alla.

Inga kommentarer: