2009/06/22

shame on you, hooligans!

Helo mate!

Jag har precis kollat på ett program som handlade om huliganer, streetfighters. Ska man skratta eller gråta? Det som folk inte fattar är att det handlar till 10% om fotboll och de övriga 90% är bara rent hat. Till största del handlar det inte om fotboll. Fotbollen blir bara en morot till att slåss. Nu snackar jag inte om de unga huliganerna, jag snackar om de huliganerna som har en familj, grått hår på huvudet och ett skrumtet könsorgan. Vuxna män, en del kvinnor, åker runder i världen och super sig fulla, skrämar någon oanständig sång och spöar skiten ur varandra. Vuxna män som inte får upp den och därför går ut och är pissed of och kallar sig patrioter. Skratta eller gråta? Det blir en blandning för min del...

Igår var det bara soft som sagt. Vi grillade korv och åt jordgubbar till efterrätt. Mamma och jag var också på flower team och handlade två växter som såg väldigt exotiska ut. Jag stack mig på den ena växter, såg inte att det satt ca fem cm långa taggar nere vid stammen. Tur att man har en allt-i-allo-väska med plåster i redo för action.

Imorgon kommer Josse hem till mig för jag ska tona hennes hår. Från början hade hon brunt hår, sedan blonderade jag håret och då blev en del slingor röda/oranga, det är de slingorna som vi ska tona blonda i samma färg som resten av håret. Hon säger att jag är den enda hon litar på när det kommer till hennes hår. Jag har ju en del erfarenhet om man säger så. Jag älskar att hålla på med hår och make-up. Anser att jag är duktigt också!

Nu är det duschen som gäller...

Inga kommentarer: