2009/06/23

ska jag, eller inte...

Ohno...

Du kommer ihåg att jag berättade innan att jag och mamma skulle ut ikväll och sätta upp lappar? Att jag skulle öva mig på att köra eftersom det är en av mina värsta fobier, att köra bil med trafik? Nu är jag i alla fall hemma hos mamma, först skulle jag bara dammsuga deras lägenhet och sedan skulle vi köra (eller JAG skulle köra). Nu är det som så här att mamma har somnat. En sida av mig säger att jag ska väcka henne så att jag kan komma över min fobi, medans den andra sidan säger att jag inte ska väcka henne för då slipper jag att köra.

Du kan inte förstå, eller så kan du det, hur OTROLIGT jobbigt det är just nu. Två sidor av mig drar och sliter lika mycket så jag blir helt slut i hjärnan. Det rätta vore att väcka mamma, men då måste jag möta min rädsla. DET tar mycket energi kan jag berätta... Det måste göras, jag vet, men jag har aldrig påstått att det är en dans på rosor. Dilemma, vad ska jag göra?

Du sitter säkert just nu och tänker "Kom igen nu, det är bara att göra det". Ja, egentligen är det så, jag måste bara göra det. Detta BARA är väldigt svårt. Många gånger känner jag mig som superwoman, ikväll känner jag inte så.

Det är lätt att dömma och kritisera andra, om du inte själv har gått i deras skor

Inga kommentarer: