2009/07/10

Byahåla

Nu är jag hemma hos min moster och passar min kusin. Robert och Linus har badat och spelar just nu fotboll, pappa äter godis och sitter på verandan, mamma löser korsord och äter godis och jag känner mig allmänt trött och trumpen. Allt och ingenting irriterar mig idag. Inte ens godis och jordgubbar gjorde mig på bättre humör och då är det kris.

Det är så himla tyst och lugnt här där dem bor. En liten by mitt ute bland åkrarna. Jag skulle inte vilja på här men det är mysigt att åka hit lite då och då.

Min moster och hennes man har en cateringfirma och ikväll är dem i Viken. All mat lagar de i deras nybyggda kök nere i källaren och sedan åker de ut till diverse fester och dylikt för att servera. Stressigt men kul! Självklart beställer människor innan, hade sett roligt ut om dem dök upp vind för våg "ehm hej, skulle ni vilja köpa lite mat kanske..?".

Nu ska jag trycka i mig lite mer jordgubbar. Någon gång måste jag bli glad igen.

Inga kommentarer: