2009/07/11

Jag och Robert = CIA

Idag ska min moster titta lite på designen på bloggen. Hon är som sagt utbildad webdesigner men det var flera år sedan och mycket har förändrats sedan dess. Vi får se om jag uppdaterar med en bättre design! Det hade varit himla bra eftersom denna designen som jag har nu var bara någonting som jag och Jojo slängde ihop lite snabbt, bara just för att ha någon överhuvudtaget.

Robert ligger fortfarande och sover. Vi satt uppe igår till klockan 01.00 med tända ljus och snacka lite skit. Helsingborg verkade rätt dött igår när vi körde igenom staden. Kanske berodde på att det regnade och var allmänt kallt ute.

Jo juste! Igårkväll när vi körde ifrån min moster låg en bil framför oss. Den svängde där vi skulle svänga, körde på landsvägen och motorvägen exakt den vägen som vi också behövde köra. Då kom jag på en kul idé! Vi ska leka CIA och följa efter bilen framför oss vart den än kör eftersom att det är en knarklangare som kör den (självklart inte en riktigt, men vi låtsades). Inte ligga för nära den andra bilen och inte för långt ifrån utan precis lagom så att det blir lite suspekt. När vi körde på en lång väg precis innan city stängde vi av bilens ljusen och satte på de lite då och då, allt för att göra det hela så skumt som möjligt.

När bilen svängde av där vi inte skulle svänga av följde vi såklart efter och efter ett bra tag bestämmer sig bilen helt plötsligt för att svänga in på en gata utan att blinka, det var garanterat av ren panik och rädsla. Jag inbillar mig det i alla fall. Vi svängde in på nästa gata men bilen var utom synhåll. Det hela blev till ett spaningstillfälle på hög spänningsnivå. Vi hittade aldrig bilen tyvärr. Annars hade det varit sjukt kul och liksom sakta köra förbi för att sedan lägga plattan i mattan och susa därifrån. Hade vi gått över gränsen då med vårt CIA projekt...? Tanken slog mig efteråt att den som körde bilen kanske kommer att få men för livet, typ förföljelseskräck eller något. Hur som haver fick jag och Robert oss ett gott skratt som kommer att förlänga våra liv, det gäller troligen inte personen i bilen som vi förföljde.

Det är kanske därför som jag mår prima ballerina idag?

Inga kommentarer: