2009/07/11

Rolig historia

Det är lugnt och skönt här hemma. Robert ligger i badet och plaskar runder medans jag färgar mina ögonbryn. Jag känner mig lugn och avslappnad, aningen hungrig också. Vi ska som sagt vara hemma hos moster klockan 17.00 så jag har gått om tid att strosa runder lite i lägenheten och bara koppla av.

En ny bloggidé! Jag tänkte skriva lite roliga historier någon gång i veckan, kanske varje dag, en del endast roliga och en del roliga med sanning i sig. Här kommer den första:

"Hitler besökte i början av kriget ett tyskt mentalsjukhus. Dörren till ett rum var stängt och Hitler bad om att få komma in.
- Tyvärr, svarade läkaren, det går inte. Här inne förvaras några patienter som tror att de är ni. De har anlagt samma frisyr och utseénde och klär sig likadant som ni.
- Prata smörja, sa Hitler, jag kräver att få komma in dit.
Doktorn släppte motvilligt in honom och efter en stund hördes ett vilt tumult. Alla försökte att komma ut och alla skrek; - DET ÄR JAG SOM ÄR HITLER!
Hur det nu var så var doktorn tvungen att slumpmässigt släppa ut en av dem. Och där vid blev det..."

Nu är färgningen klar!

Inga kommentarer: