2009/07/05

Fyllefoto...

Hej igen!

Det finns två sätt att beskriva mitt tillstånd just nu och det är trött och mätt. Väldigt trött och mätt. Just nu går födan till växterna för fullt. De måste bli mätta precis som jag och det innebär mycket vatten. Pajen var jätte god! Jag önskar att jag kunde på något sätt överföra doften till din näsa. Ett doftinlägg hade varit perfekt.

Hur var det igår då? Jo vars... Det var bra till en början men sedan gick det bara utför. När jag och Robert hade kommit fram till Niklas hus ringde jag till Jojo för att se om hon var hemma, det var hon. Robert gick in till Niklas och jag gick hem till Jojo. Fan vad kul vi hade! Vi drack gott och lyssnade på fjortistechno på hennes lilla men perfekta balkong. En timme senare ringde Robert och ville att vi skulle komma hem till Niklas. När vi hade kommit dit förstod jag varför.

Det var för att uttrycka det kort och ärligt DÖTT hemma hos Niklas. Det satt väl en tio killar och bara... satt. Någon satt och snackade i sin mobil, någon skickade sms hela tiden, en annan stirrade rakt ut i intet, den fjärde tjatade om att dra dit brudar och resten små snackade lite. Den sämsta tänkbra musik enligt mig pumpades ut genom högtalarna, R&B och hiphop. Efter ungefär en timme med alldeles för rökfyllda lungor begav vi oss hemåt. Robert var duktigt alkoholpåverkad och skulle till varje pris gå till statoil för att handla hot dog. Så det gjorde vi. Jag gick barfota och irriterad på den asfalterade vägen medans Robert cyklade brevid och försökte vara rolig. Ingenting funkade för honom, varken att cykla eller att vara rolig.

Efter en lång kväll, den kändes väldigt lång i alla fall, begav vi oss äntligen hem till sängen. Tur att jag har schyssta föräldrar som lät oss sova hemma hos dem. Att gå till andra sidan stan med en odrägligt full Robert är ingenting som jag vill uppleva... igen.

Tyvärr blev det inga fyllefoto denna gång. Att fota och dokumentera kvällen kändes inte så aktuellt och nödvändigt.

Imorgon ska jag och pappa hem till farmor och sedan ska jag färga Jojos hår (?)

Inga kommentarer: