2009/11/30

Bränd knäck/kola någon?


(detta ska föreställa knäck. Hmm, misslyckat men pappa tyckte ändå att det var gott. Håller inte med honom)
Första advent igår! Trots den horribla dagen innan tänkte jag inte låta söndagen gå i spillror den också. Efter att ha kollat i en kokbok, kollat på "leilas jul" och skrevit ner receptet bestämde jag mig för att göra knäck. Knäck är enligt mig det allra godaste julgodiset! Hur som helst, jag blandade ihop ingredienserna och ställde grytan på spisen. Jag märkte att knäcken inte var rinnande utan mer kolaktigt tjock. Efter att den fått koka i tre minuter på spisen märkte jag att den var bränd och alldeles klumpig. Rasande arg blev jag! Jäkla knäck, att jag aldrig kan lyckas göra knäck så som det ska vara.
I flera timmar gick jag runder och slängde sura blickar mot den brända och tjocka smeten på bakplåtspappret inna jag kom på vad jag hade gjort för fel. Av någon anledning hade jag haft i mjöl! MJÖL! Hur tänkte jag där? När jag väl hade kommit på vad jag hade gjort för fel skrattade jag åt det och försökte en gång till. Den andra gången såg knäcken ut så som den ska göra. Hoppas nu bara att det blev bra. Knäcken står i mina föräldrars kyl så jag har ingen aning om det blev bra eller inte. Det kan inte vara sämre än det första försöket...

Inga kommentarer: