2009/12/01

Bra där!

Helt fantastiskt, helt underbart. FAN vad jag älskar vårdcentralen...

Mamma: Hej, jag skulle vilja boka en tid för min dotter
Receptionisten: Är det akut?
Mamma: Ehm, nej men jag vill ändå ha en tid så snabbt som möjligt.
Receptionisten: På förmiddagen tar vi endast emot akuta fall så du får ringa igen i eftermiddag.
Mamma: Okej, hejdå.

På eftermiddagen samma dag...

Mamma: Ja hej jag ringde i förmiddags och ville boka en tid för min dotter
Receptionisten: Är det akut? Vi tar endast emot akuta fall.
Mamma: Jaha, men jag ringde i förmiddags och då sa du att jag skulle återkomma i eftermiddag eftersom det inte gäller endast akuta fall då.
Receptionisten: Mm men vi tar endast emot akuta fall eftersom det är svininfluensatider just nu och då måste alla läkare vara beredda på eventuella akuta svininfluensafall. Du får ringa lite då och då och fråga om doktorn är tillgänglig just då, det går inte att boka en tid.
Mamma: Så jag måste ringa varje dag för att kolla om doktorn är där och är tillgänglig?! Så det går inte att boka in en tid även om det inte är akut?
Receptionisten: Ja det är så du får göra och hoppas på det bästa.
Mamma: Löjligt... Jaja då ringer jag imorgon igen då, hejdå.

TACK vårdcentralen! PRECIS vad jag behöver just nu. Skönt att veta att ni ställer upp även för de som inte har svininfluensa eller är nojiga över att få influensan. Går inte att boka en tid eftersom det inte är ak? Löjligt... Visst jag har bara haft jävulusiska problem med min mage under mer än två års tid, jag kan vänta, tänk på svininfluensan. ENDAST på svininfluensan. Lovely!

Inga kommentarer: