2009/12/04

Updates

God morgon!

Sovit gott? Jag har vaknat flera gånger under natten och inbillat mig att jag är jätte pigg. Nästa sekund har jag somnat om. Annars har jag sovit gott och faktiskt inte drömt om min första kärlek. Kryss i taket liksom! I natt drömde jag om halvet. Jag, mamma och pappa skulle på en båt och var tvugna att åka vattenskoter till båten. Det hände säkert mycket mer men det var ungefär så min dröm var.

Vårdcentralen och träffade min läkare igår! Jag satt och pratade i drygt 45 minuter om alla mina symtom, fobier, situationer osv. Min läakre konstaterade att jag faktiskt har IBS och att jag måste ändra mitt tänkande. Gå från negativ till positiv. Jag har ingen ro i min själ och jag måste sluta att stressa. Hon skrev ut ett recept på ett par piller som jag ska nu under några veckor och sedan ska jag på ett återbesök hos henne och berätta om pillrerna hjälp eller inte.

Hon tog inget blodprov eller så. Hon sa att jag har IbS och en orolig själ som jag måste fixa med hjälp av kognetivpsykoterapi. Great. Hade varit så mycket enklare om allt hade suttit i magen, brist på någon vitamin eller något. Att det till 99% sitter i huvudet låter kanske väldigt enkelt, det är bara att ändra sitt tänkande, men det är inte så himla enkelt. Mitt tänkande och min kropp har slutits till en ond cirkel som jag måste bryta. Då kommer jag att bli frisk.

Min mentor kom hit igår också. Vi satt och snackade om en hel del så som julen, hennes barn, mitt och Roberts förhållande, mina tankar, mina föräldrar, hennes föräldrar osv. Det var trevligt. Efter det åkte jag och mamma till väla, hämtade ut mina piller på apoteket, åkte och hämtade Daizy på dagis och åkte sedan hem. Tränade inte igår. Det gjorde inte pappa heller. Vi tog en vilodag helt enkelt.

Inga kommentarer: