2009/12/01

Calle är bra han!

God morgon!

Tog en liten sovmorgon som var otroligt välbehövd. Natten var lugn. Har inte vaknat en enda gång och jag drömde fridfullt om havet. Jag satt på en strand och kollade ut över havet, det var så himla fint och helt plötsligt blev det solnedgång. Den var alldeles röd och gjorde min omgiving i drömmen romantisk och harmonisk. Enligt en drömtydan som jag hittade på internet betyder det så här när man drömmer om havet: "se lugnt: lyckan blir din. Se stormigt: olyckan kan drabba dig när du minst anar det. Bada i: hälsa och välgång".

Enligt tolkningen betyder det att lyckan kommer att bli min. Vaddå för någon lycka? På vilket sätt undrar jag då.

Såg en liten stund på "the voice!" imorse. Laila Bagge gästade i studion men det är inte det viktiga. Nej, Idol-Calle var också där! Älskar verkligen hans perosnlighet och svar på tal. De körde samma grej fast med andra frågor som de gjorde med Tove. Calle svarade uppriktigt på de frågor som ställdes så som "vem har varit/är jobbigast i Idol"?, "stämmer det att du känner dig utanför och nerstämd pågrund av att Mariette åkte ur Idol i fredags?" och "vad hade du velat göra om du inte fick vara musiker?". På den fråga vem som var/är jobbigast i Idol svarade han Andreas Carlsson. Han berättade att han under en längre tid tyckte att Andreas var en dryg jävel men att han nu tycker om honom. Ärligt och rakt! Han känner sig utanför och nerstämd efter att Mariette åkt ut efersom de står varandra så nära och de brukade ha djupa samtal som han känner att han inte kan ha med de andra idolerna.Om han inte fick vara musiker ville han istället vara någon form av konstnär. Måla hade varit roligt. Tack Calle för ärliga och uppriktiga svar. Tråkigt med människor som tvekar och inte vågar säga vad de tycker och tänker (speciellt när det egentligen är en simpel och löjlig fråga...Tove).

Inga kommentarer: