2009/12/02

Snål eller ekonomisk? SNÅL!

Pratade nyss med mamma. Läkaren hade ingen tid till mig idag heller. Börjar bli löjligt detta! Jaja, bara att fortsätta att telefonterra henne.

Åh det riktigt kliar i fingrarna på mig. Jag har hittat ett par jätte fina koftor på gina tricot och jag får riktigt säga till mig själv på skarpen så att jag inte klickar hem en massa fina plagg! Svårt, jag vill så gärna. Är trött på mina kläder som jag har använt om och om igen i en herrans massa år nu. Köper ett nytt linne lite då och då men inget mer. Vill så himla gärna ha nya koftor, en halsduk, mössa och vantar. Vad fattas...? Jo juste PENGAR!! Hm, den lilla detaljen ja. Eller jag har pengar men jag är så in i helskottas snål när det gäller kläder. Att betala över 200 kronor för ett klädesplagg kommer inte på tal! Det är en herrans massa cigaretter som man hade kunnat köpa för de 200 kronorna. Okej nu resonerar jag väldigt löjligt men du fattar grejen.

Om jag skulle lägga undan en viss summa pengar i månaden som jag då MÅSTE köpa kläder för. Pengarna kommer att gå till kläder och inget annat. Då känns det inte jobbigt att betala så mycket för lite kläder. Så kan jag kanske göra. Hm, tåls att fundera på. Rätt märkligt att jag prioriterar kläder så himla lågt. Smink är viktigare än kläder. Tycker jag. Jag kan köpa en ögonskugga för 150 spänn men inte ett klädesplagg! Usch nu känns allt väldigt absurt. Behöver en sovstund bara för det... crap...

Inga kommentarer: