2009/09/23

18 and life

Bulletrain ska giga på Dickens här i Helsingborg om typ två veckor. Vikarien som jag och min klass hade under högstadiet ska förmodligen vara vakt där då så om jag har tur kan vi snacka lite gamla minnen och så. När jag precis hade blivit myndig, alltså för tre år sedan, var jag och mina vänner varhe helg på Dickens. Fy sören, jag kommer ihåg första gången som vi skulle in där, jag och mina vänner hade precis fyllt 18 år och vi skulle ut på krogen för första gången. Snacka om att vi stod och velade utanför dickens, rökte den ena cigaretten efter den andra. Vi visste att vi skulle komma in eftersom alla var myndiga och hade sina leg med sig men ändå, det kändes som om vi skulle göra någonting olagligt.

Helt överlyckliga var vi när vi väl tog mod till oss och gick in på puben. Det första som jag drack lagligt ute på krogen var en "sex on the beach". Den satt fint kan jag berätta. Jag minns den kvällen så väl. Jag hade var blond då och hade hår ner till rumpan som jag lockade och tuperade lite så det blev volym. Jag hade jeans och en svart skjorta på mig. Minns det som om det var igår. Det som jag minns tydligast var att jag var lycklig, riktigt lycklig när jag var 18 år. Jag hade varit tillsammans med Robert i ett halvt år, precis blivit myndig, skolan gick hyffsat, hade många vänner osv. Det var innan allt som rörde ansvar hade börjat. Då var jag lycklig.

Inga kommentarer: