2009/09/22

Äckel dag

Robert kommer hem om en timme och då ska vi till skatteverket. Bara själva ordet skatteverk låter så himla strängt och sterilt. Som tur är ska jag bara hämta några utskrifter så jag behöver inte vara där en längre stund. Idag har varit en deppig dag. Det har regnat, blåst och varit kallt ute. Jag har tvättat kläder och som pricken över i:et har jag mens. Kära underbara hederliga mens. Blev inte ens på bättre humör av att prata med Jojo.

Baka! Det var jätte länge sedan sist som jag bakade. Vad kan jag baka som inte dryper av socker? Kladdkaka? Nej. Äppelpaj? Nej. Negerbollar? Nej. Åh typiskt. Hur gått är det med sockerfria kakor egentligen, inte alls gått. Då kan jag lika bra skita i det. Eller så bakar jag en kladdkaka och äter det ändå. När jag var liten bakade jag med pappa i stort sett var vecka. Vi bakade vårat eget bröd och mycket annat. Robert är tråkig att baka med för han vill och kan endast göra negerbollar och hur kul är det?

Lägga mig i sängen och sura en stund? Ja så får det bli.

Inga kommentarer: