2009/09/22

Annars var det lugnt..

Igår var förresten en händelserik dag.



Precis innan jag och Robert skulle sticka till affären hör vi hör någon gasar så in i bomben utanför vårt sovrumsfönster så Robert kollar vad som försigår. Han kollade åt vänster, höger och sedan vänster igen men verkade oberörd så då tänkte jag att det inte var någonting speciellt. Efter någon minut åkte vi iväg till affären och köpte det som vi skulle ha till vår filmkväll. När vi kom tillbaka såg vi en ambulans vid en bil som stod konstigt parkerad. Jag började såklart att tänka ut vad fallet kunde vara, då säger Robert:
- Aha, han fick nog ett epileptiskt anfall innan, det var nog det jag såg.
- Vaddå såg du att han fick ett anfall och att det var därför som han gasade så in i bomben?! Varför sa du ingenting?
- Nej men jag trodde att någon red honom eftersom han liksom hoppade upp och ner och att han gasade för att han ville ha uppmärksam. Jag tänkte bara vilken jävla tönt han är.
- Ja men varför sa du inte ens DET till mig då?!
- Äh, det är väl ingenting och prata om...
- Fy vad du är taskig! Du tror att han har skönt sex i bilen när han egentligen förmodligen fick något fel på hjärtat eller så. Och vaddå ingenting att prata om? Det hade varit sjukt komiskt OM han nu hade sex i bilen på en bakgård mittemot ett dagis, det är sick liksom. Du måste lära dig vad som är kul att prata om.
- Jag säger till nästa gång jag ser någonting liknande.

En annan händelse igår var när jag och mamma precis hade kört ut på vägen påväg till banken och vi ser en hund promenera för sig själv på trottoaren. Vi båda tänkte fan också att vi såg det eftersom banken skulle stänga om en kvart. Eftersom vi nu såg den vilsna hunden var vi såklart tvungna att stanna. Vi stannade bilen och jag gick ut och kallade på hunden. Då valde hunden att springa över till andra sidan av vägen när det kom en massa bilar så de var tvungna att bromsa in. Mitt hjärta satt inte på sin vanliga plats kan jag säga. Jag kallade lite till och då sprang den över vägen igen till min sida men sprang runt hörnan så att vi inte såg den längre. Mamma började att backa, körde in i trottoaren, körde fram, backade igen, körde in i trottoaren och så höll det på säkert tio gånger innan hon blev förbannad och stängde av bilen. Vi gick båda runt hörnet och såg då att hunden hade sprungit in i hörnhusets trädgård. Mamma frågade mannen om det var hans hund och det var det. Snacka om att han fick en mindre utskällning av mamma. Mannen sa att han hade letat efter sin hund men att han inte hade hittat den. Vaddå hittat? den var för dören på andra sidan huset bara! Mamma blev väl mest lite rädd för tänk så hade hunden blivit påkörd, det är lätt hönt liksom. Det kommer aldrig att hända Daizy i alla fall! -knock on wood-

Annars var det en rätt lugn dag..... Nu ska jag tvätta kläder och det ösregnar ute. En perfekt dag för det kanske?

Inga kommentarer: