2009/09/22

I want a puppy

Det blev inget skatteverk idag. Robert kom hem senare än väntat så vi hann helt enkelt inte. Får ta det imorgon istället. Så nu sitter jag här igen i min ensamhet. Robert repar, Jojo repar, mamma är på en släktforskarkurs och pappa är sjuk. Så då återstår bara ensamheten. Tyvärr har jag inte ett jätte stort socialtnätverk då många svek mig (och jag svek även dem) när jag blev sjuk för mer än två år sedan. Det går bra så länge jag är den roliga Bexxe, den sjuka Bexxe var tydligen inte lika rolig. Jag tänkte mycket innan på mina gamla "kompisar" men har slutat med det nu, det tjänar ingenting till och jag är faktiskt nöjd med hur det är nu.

nu under ett halvår har jag och Robert funderat på att skaffa en familjemedlem, en hund. Inte vilken hund som helst utan en fransk bulldog! Alltså de hundarna är så jäkla coola. Vi har läst på mycket om hur rasen är med skötsel, mat, temprament, kostnad osv och kommit fram till att en fransk bulldog passar oss perfekt. Ända sedan jag var liten har jag alltid velat ha en bulldog. Jag har hela tiden varit inne på att skaffa en engelsk bulldog men det blev aldrig av eftersom min pappa är allergisk (Daizy är en s.k allergihund). Tyvärr har den engelska bulldogen blivit sönderavlad och det vill jag inte stödja så därför vill jag ha en fransk bulldog istället. Robert vill ha en amerikansk, ja jo de är fina men för stora enligt mig. Det är trots allt jag som kommer att få ta hand om hunden eftersom Robert jobbar om dagarna. Vi får se vad som sker helt enkelt. Det är mycket som måste stämma med tid, pengar och mycket mer. det kanske blir en liten fransk bulldog valp till sommaren?

Inga kommentarer: