2009/09/21

Äntligen över

Jisses vilken huvudvärk jag har haft i stort sätt hela dagen. Efter lite nässpray släppte det helt plötsligt som tur är. Snart ska jag till banken med mamma, hon ska hjälpa mig med att ta ut pengar. Har aldrig gjort det på en bank innan så jag vet inte hur det går till och vad för uppgifter jag ska veta eller ha med mig. Det är lite vuxenpoäng till mig där!

Imorgon åker Jojos mamma till Peru och ska vara där i ca tre månader. Själv klarar jag inte mig utan min mamma i mer än tre dagar. Eller ja, tre veckor åtminstonde. Familjen betyder väldigt mycket för mig men ändå har jag svårt att visa det. Jag har aldrig sagt "jag älskar dig" till mamma. Jag gör ju det, men ändå kan jag inte säga det. Egentligen tycker inte jag att det har någon betydelse om jag säger de tre orden till henne eller ej, huvudsaker är att jag visar det. Istället brukar jag säga "du är en bra mamma" och "världens bästa mamma" och så vidare. Tänker inte tvinga mig själv till att säga saker bara just för att alla andra gör det om det känns obehagligt att säga just de orden, då funkar andra ord lika bra om inte bättre för min del.

Handling säger mer än ord.

Inga kommentarer: