2009/09/21

Ja eller Nej? Kanske ett Nja?

Åh nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Imorgon, tisdag, är det en vecka sedan jag blev sjuk. Nu är jag i sluttampen av förkylningen och har slemhosta. Kan jag börja att gymma imorgon? Läste på internet att om man börjar att träna för tidigt när man har varit sjuk kan en muskelinflammation bildas. Vad är "för tidigt" då? En vecka? Två veckor? Vill så gärna sätta igång med träningen igen och känner att en veckas vilande är tillräckligt men jag är ingen jäkla doktor och vet inte vad som är skadligt och inte skadligt. Jag kan kanske börja att gymma om jag inte tar i så himla mycket? Jag har sökt på internet efter svar men känner att alla svar är olika och att svaret är någonstans mellan ja och ett nej, ett nja alltså.

Har du erfarenhet av att vara förkyld och hur länge efter du har väntat med att gymma? Skulle verkligen vara tacksam för svar, vill inte ta ett dumt beslutsom senare kanske kommer att drabba mig.

Inga kommentarer: