2009/06/29

THE TYRA BANKS SHOW



Dagens program handlade om föräldrar som spionerar på sin barn.



Ja det är den eviga frågan, vad är att gå för långt? Det är från individ till individ. Jag tycker att det är käpp rätt åt helvete om en förälder kroppsvisiterar, läser barnets dagbok, klär ut sig i solglasögon och hatt för att spionera på barnet i köpcentrumet, ligger utanför dörren och trycker örat mot dörrspringan, luktar på andedräkten om barnet har haft sex och mycket mer. Den första gästen gjorde allt detta mot sina två döttrar. Hade hon anledning till det? Nej. Hennes döttrar har bra betyg och är "bra flickor".



Det som jag blev otroligt upprörd över var att hon tvingade av alla kläderna på dem för att kunna kroppsvisitera. Jag blir äcklad och förbannad. Mamman sa själv att det inte var tillåtet i deras hus att ha ett privatliv.

Min mamma har aldrig kränkt mitt privatliv. hade hon gjort det hade det blivit hus i helvete. Det är inte okej att kränka på det sättet som mammorna gjorde, psykiskt misshandla genom att inte visa respekt. För det är så det är, psykiskt misshandel.

Rädslan är uppenbar. Rädslan att inte ha någon kontroll. Rädslan för att inte kunna kontrollera det okontrollbara. Om jag någonsin skulle behandla mina barn så, ge mig en då en smäll på käften så att jag vaknar till.

Vad tycker du är okej och inte okej när det gäller att snoka?

Inga kommentarer: